Serverinstallation
Tre licenser och användare
Ny server per i måndags och således ny installation av VA2K också
2018.6 är det väl värt att tillägga
Jag loggar på som sysop och kommer in utan problem
Jag har ett lösenord som sysop till VA2K och ett annat på "Mina tjänster" på Vismas hemsida
De andra två användarna kommer inte in utan får meddelande att de inte har behörigheter
Datasupporten (vår egna här på bygget) säger att man måste ha samma lösenord i VA2K som på "Mina tjänster"
Ändrar
Väntar i en halvtimme efter att ha svarat på mail (2 ggr?) från Visma om byte av lösen
Funkar ej
Skapar ny användare i VA2K bara för att testa
Skapar samma användare på "Mina tjänster", går till VA2K och synkar användaren
Mail kommer och jag svarar och ändrar lösenord
Det funkar inte och jag ger upp
Försöker i samma veva, radera en ur personalen på "Mina tjänster" som inte arbetar här längre utan resultat.
Jag tror jag går hem och lägger mig i sängen och läser en god bok istället. Vad gör jag för fel och hur ska jag göra för att få detta att funka?
//L
Copyright 2021 Visma Spcs. All rights reserved.