Hejsan och tack för snabb respons. Jag har ju använt Visma sedan tidigt 90-tal och tidigare så var jag något som hette partner, vilket då innebar att jag hade demoversioner av dom, då lokalt installerade, program som jag ansåg att mina gamla och nya kunder kunde ha behov av. Vilket då underlättade när jag skulle se till att dom köpte programmen. Tror även att det var en tid då jag fick någon form av ersättning, men det har i mitt fall aldrig varit intressant då vinsten för mig låg i (ligger i nuförtiden) att jag kan hjälpa kunden med inköp av ett program där jag sedan kan supporta honom och enkelt koppla ihop med oss. Men så är det inte nuförtiden och det blir dessutom sämre. T.ex. så har ju möjligheten med samarbete mellan eEkonomi Fakturering och Administration tagits bort, med väldigt kort varsel dessutom. Ställde iofs bara till det när kunden har/hade faktureringsmetoden men det var ändå bra då det i eEkonomi fakturering inte finns påminnelser t.ex. Men det är ju som det är. Inser så klart att vi går mot en tid då Administration skall försvinna, även om eEkonomi har långt kvar till den kvaliteten och dom möjligheter som det ger mig som erfaren i branschen när jag använder Administration. Kollar så klart på andra program men alla molnprogram lider ju av automatik och en anpassning till att använder varken kan eller begriper bokföring, skatteregler och annat. Har inga problem med molnet i sig och ett program med samma funktioner som Administration men i molnet skulle ju vara fantastiskt... men sannolikt så anser marknaden, i mångt och mycket styrt av drakarna i branschen, att bokföring skall utföras av kunden själv, automatik eller AI medans vi skall ge råd med det underlaget. Där har jag en tanke på att utveckla en rådgivarapp som jobbar helt med slump, vilket då inte blir så långt ifrån om man jämför med att ge råd där kunden gjort bokföringen själv, stödd av automatik.... Men det är ju jag som tycker så och faktiskt många med mig....
... Visa mer