Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

NU fixade jag det. Gick in på Verifikationen, klickade Ändra. Krediterade den rad jag ville sätta kostnadsställe på och angav där rätt kostnadsställe och sen debiterade jag om samma transaktion och angav rätt kostnadsställe.Det jag stupade på förut var att jag inte angett något kostnadsställe vid ändringen / krediteringen, eftersom jag inte hade gjort det från början heller. Men om man anger kst vid ändringen både för kreditering av gamla synd och debitering av nya så blir det rätt.
Hej,Du ska använda samma konto som du bokförde på när du fick inbetalningen fast omvänt.Det jag menar är att de konto du bokförde på i Debet vid inbetalningen bokför du på i Kredit när du gör återbetalningen./Susan
Perfekt svar Karl! Jag håller själv på med sådan men som jag skrev så var det akut under tidspress som jag omöjligt hunnit med, därför anlitade jag annan firma som hjälp. Då vet jag det!
Hej!Är osäker om ett sådant inköp är momsbelagt och om man i så fall har rätt att dra av den i sin momsdeklaration, kontrollera gärna det med Skatteverket. Om så är fallet så kan konteringen göras på vanligt vis, t ex på konto 2641 - Debiterad ingående moms./Karl
Hej!Som jag tolkar skatteverkets regler så skall moms tas ut i varje led vid vidarefakturering inom koncern enligt skatteverket:Hantering av mervärdesskatt vid s.k. vidarefakturering m.mkonteringen i övrigt ser korrekt ut om det är vara eller tjänst är svårt att svara på beroende på vad fakturan avser, exempelvis självrisk skulle kunna bokas på 6320 självrisk vid skada, medan en reparation av personbil skulle kunna vara 5613, är du osäker så skulle jag rekomendera att du kontaktar en redovisningskonsult eller skatteverket för mer tydligare råd./Carl