Hej,Om fakturan kommer från en idrottsförening som inte är momsredovisningsskyldig, så kan du heller inte dra av någon moms. Detta är det normala vid sponsring.Jag rekommenderar att du läser om sponsring på SKV's hemsida, då det också är vanligt att det är en icke avdragsgill kostnad, oavsett om föreningen är momsredovisningsskyldig eller inte. Det finns dock undantag, där det kan vara avdragsgillt, som du kan hitta på www.skatteverket.se.//Tina
Hej,Om det är ett AB så bokför du debet 1630 och kredit 2650 (eller om momsen är bokförd på 1650 då det var en fordran - lite olika hur man gör).//Tina
Hej!Det jag kan läsa mig fram till är att det bör vara ej avdragsgill representation konto 6072 alternativt Förbrukningsmaterial 5460 högst troligtvis Förbrukningsmaterial.Representationsutgifter är skattemässigt avdragsgilla bara om de har ett omedelbart samband med näringsverksamheten.Men jag rekommenderar dig att ta kontakt med skatteverket eller med en redovisningskonsult för att få exakt klarhet i saken./Carl