Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan!Du kan bokföra lånet på konto 2350 - Andra långfristiga skulder till kreditinstitut.
Hej!Lättast är nog att du kontaktar Skatteverket för att få ett korrekt svar på din fråga!/Anna
Hej igen!Du ska inte avrunda med egna siffror, utan du ska ta det som står på leverantörsfakturan. Du anger vad du har betalat, vad om är moms och vad som är kostnader. Din leverantör kan lägga in avrundning på sina fakturor för att du som kund ska betala ett jämnare belopp.Du skriver att du importerar från USA, och då kan du få en valutadifferens beroende på vilken valuta som gällde när fakturan skrevs och vilken valuta som gällde när du betalade. Denna positiva eller negativa förändring bokförs på ett valutadifferenskonto.
Hej!Jag vill hänvisa dig till att läsa mer om detta på Bokföringsnämndens hemsida.Läs under stycket om Gemensam verifikation vid kontantförsäljning. På Skatteverkets hemsidakan du även läsa om kassaregisterför att avgöra om detta är något företaget måste ha eller inte.Jag hoppas att det hjälper dig att få klarhet i hur ni ska bokföra.
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföringkonto. Hej, Bil kostnader (Verkstad) ska man registrera på vilken kontomall?