Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Weronica!Du skulle kunna bokföra detta på 6550 Konsultarvoden eller 6590 Övriga externa tjänster.
Tack, då ska vi se om vi kan få ihop det!Situation 1Om pengarna utbetalas till ditt 1921 debiterar du det kontot och krediterar till exempel 3980.Kreditera det kontot som utbetalningen gjordes ifrån, om det är 1921 eller 1910, och debitera 168X.(Din punkt 5) Kreditera kontot som du valde för kortfristiga fodringar (168X) och debitera kostnadskonto och eventuellt momskonto.Kreditera 168X och debitera bidragskontot (3980)Situation 2Debitera 168X och kreditera till exempel 3980.(Din punkt 2)Kreditera kontot som du valde för kortfristiga fodringar (168X) och debitera kostnadskonto och eventuellt momskonto.Kreditera 168X och debitera bidragskontot (3980) med den delen som återbetalas direkt från privatkontot.
Hej!Jag måste erkänna att jag inte är helt säker på hur detta ska hanteras.I tråden Bokföra förvärv av företag diskuteras hur detta kan bokföras.Avtalet känns som ett väldigt bra underlag för din bokföring.Jag skulle rekommendera att du kontrollerar med en redovisningskonsult hur detta ska hanteras om du är osäker./Anna
Tack! 6320 hittade jag i kontoplanen!
Många konton med -00 på slutet brukar kallas gruppkontokonto. Jag har alltid inbillat mig att mindre företag/föreningar som inte har så många transaktioner använder dessa, men egentligen är jag inte säker.