Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Stort tack till er alla! Har gjort som Mikael föreslog men kommer i fortsättningen redovisa moms i samband med leveransens månad.
Hej,Precis om min kollega Moa skriver så är det svåra frågor du har.Men jag tror att du har rätt att du inte kan använda denna regel som du hänvisar till.Vill du vara på säkra sidan hade jag rekommenderat dig att ta kontakt med en redovisningskonsult eller kolla med Skatteverket.Ha en fin dag/Cecilia
Hej Frippe,Du har fått svar i trådendär du ställt samma frågaHa en fin dag/Susan
3994 Förs ers kredit 18 784 kr6320 Självrisk debet 5 000 kr1920 Likvidkonto debet 13 784 krMikael Pettersson
En kommentar är väl att så här spontant så bör det inte vara omvänd byggmoms på ett inköp av ett monteringsfärdigt hus. Dom säljer ju ingen byggtjänst, så vitt jag kan bedöma det, utan dom säljer en vara. Möjligen om dom är specialtillverkade men tittar man på Skatteverkets info så är "egentillverkad varor" undantagna och det krävs att man även monterar dom för att det skall vara en byggtjänst.
Awesome