Hej, försöker bokföra insättningen av mitt egna kapital. Fattar inte riktigt vad e-ekonomi gör för den modifierar summan själv vid verifikationen.
kapitalet är 25000 men av någon anledning fyller den i 53000 på raderna men balansen i nederkant är ju noll.
dock blir ju detta fel då företagskontoinsättningen var 26500 (25000 AK samt 1500 EK)
vad är fel??
Löst! Gå till lösning.
Aktiekapitalet ska vara inlagt som ingående balans när bolaget läggs upp, utan det finns inget bolag. Så jag skulle be dig kolla din ingående balans eftersom värdet på 2081 redan verkar finnas. Då kan du inte bokföra den insättning du försöker bokföra nu, utan måste radera den.
Uppenbarligen är aktiekapitalet redan bokfört eftersom du får ett kontosaldo (längst till höger) på 50000. Kontrollera tidigare bokningar innan du försöker bokföra igen, det verkar bli dubbelt.
Hej, jag bokför direkt från bankhändelsen och programmet själv matar in 25000 som summa.
Jag har bara en verifikation på den summan och den känns rätt? Dessa är alla verifikationer som finns då det är nystartat bolag.
Aktiekapitalet ska vara inlagt som ingående balans när bolaget läggs upp, utan det finns inget bolag. Så jag skulle be dig kolla din ingående balans eftersom värdet på 2081 redan verkar finnas. Då kan du inte bokföra den insättning du försöker bokföra nu, utan måste radera den.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.