Hej, jag skulle kolla hur mkt en person använt av sitt friskvårdsbidrag. Tog en huvudbok på konto 7620 samt hennes 'resultatenhet'. Fick fram - ingenting.
Kollade i lönesystemet och då har hon ju fått pengar. Varför ser jag inte detta i huvudboken? Jag ser också på verifikationen att den är bokad rätt. ÄR det så att jag måste klicka i båda resultatenheterna den är bokad på? det finns ju tre stycken man kan använda. I så fall jättekonstigt, det är ju jättesvårt att veta hur allt är bokfört. Visste man det behövde man kanske inte leta...
Nu provade jag att välja Alla i den första resultatenheten, men specade hennes i den tredje (där vi har personer). Då fick jag en rapport på alla... och fick leta upp den/de hon ev. var med på. Jag vill ju ha kombinationen av den första och den tredje.
Hej @Admin Gottskär Grundskola
Om du har bokfört på resultatenheter är det viktigt att se till att dessa enheter är korrekt angivna både i lönesystemet och i eEkonomi. Inställningarna som görs i lönesystemet måste även vara korrekta i eEkonomi för att informationen ska reflekteras korrekt i båda systemen.
Utan att kunna se hur det ser ut hos dig så känns det rimligt att du behöver bocka i båda resultatenheterna du har använt om du har använt flera.
Ser du att din bokföring är helt korrekt men att det ändå inte syns i huvudboken, behöver vi felsöka och berätta för dig vad det beror på. Mitt tips är att du kontaktar supporten för vidare rådgivning. Uppdatera gärna oss i forumet om hur lösningen såg ut sedan, det skulle vi uppskatta.
Trevlig helg!
/Tinna
Hej igen, har pratat med supporten.
Det var jag som gjorde fel i uttaget av rapporten. Nu fick jag fram det jag ville. Dock skulle jag önska att man kunde välja en period som går över bokslutsperioden. För jag behöver ta ut rapporten två ggr, då vårt bokföringsår inte är samma som kalenderår. (Frågan gällde nämligen friskvård som har med skatteverket att göra, och då måste man ju titta kalenderårsvis.)
Hej @Admin Gottskär Grundskola
Tack för att du återkopplade till oss i forumet. Jag tar med mig ditt önskemål och feedback vidare internt. Kommer du på något annat du önskar eller vill tipsa oss om är du varmt välkommen att skriva direkt till våra utvecklare via Feedback och förslag långt ner till vänster i ditt program.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.