We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
I det här inlägget har vi samlat information om hur det funkar med återrapportering av inbetalningar i Visma Administration och det är med både svenska och utländska betalningar.
Den 25:e maj 2018 infördes dataskyddslagen GDPR och för att hjälpa dig att följa kraven för GDPR finns följande sida i hjälpen: GDPR i Visma Administration. På denna sidan under rubriken Arbeta enligt GDPR i ditt program kan du klicka dig ner på Kundnivå, Leverantörsnivå och Medarbetarnivå för att ta reda på vad som gäller i programmet. Du hittar allt du behöver under Insamling av personuppgifter och Personuppgifter i programmet och Lagring av personuppgifter. Här har vi även information om Personuppgiftsbiträdesavtal.
Många undrar hur man gör för att ta bort gamla kunder och leverantörer som man inte har rätt att ha kvar, läs mer i Hur man rensar i sina kundregister/leverantörsregister och kontaktregister.
Om du vill läsa mer om GDPR har vi en samlingssida om detta på vår hemsida, vismaspcs.se/gdpr.
Förhoppningsvis har du inte missat att du kan skicka fakturor till privatpersoner så att de smidigt landar i Kivra. Här får du mer information om vad som faktiskt sker när du skickar en faktura till din kund via Kivra.
Ett problem som kan uppstå när du gör en prisinläsning är att alla artiklar inte läses in. Det du behöver kontrollera då är om det har smugit sig in otillåtna tecken som gör att prisinläsningen inte blir fullständig.
Behöver jag lagra all information och hur ska den lagras i så fall? Är det jag som är ansvarig för att lagringen sker på ett korrekt sätt? Hur länge behöver jag spara det där kvittot?