Hej Khedron och Annica,
Tack för att ni skriver in och för att jag fick höra mer om era tankar kring hanteringen.
Vi tar självklart med oss den feedback vi får från er för att se om det är något vi kan skruva på och ändra för att utveckla hanteringen i produkterna. Här vill jag vara tydlig och säga att det i dagsläget inte innebär att vi kommer att återgå till hanteringen i forumet, men vi värderar den feedback och önskemål vi får från er, våra kunder, högt och vill självklart titta på om och hur vi kan förbättra hanteringen. Jag kan inte lova något här, men vi kommer diskutera detta vidare.
För att ge er lite bakgrund gjorde vi den här förändringen för att förtydliga och förenkla idéhanteringen. Forumet var inte den enda kanalen där vi fick in önskemål och i och med den nya hanteringen har vi kunnat samla alla önskemål på ett och samma ställe och även se till så att de når våra produktägare direkt, vilka arbetar med att utvärdera och förverkliga idéer som kommer in. Önskemålen behöver numera inte gå via vår supportavdelning och forumet innan de når vår utvecklingsavdelning, vilket har förkortat processen. För att lämna ett önskemål behöver ni inte längre lämna produkten, vilket också är en bidragande faktor. Även där såg vi att vi kunde förenkla och förtydliga processen.
Själva utvärderingen av alla idéer är densamma som tidigare. Vi ser alla idéer som kommer in och utvärderar baserat på ett antal olika parametrar. Några viktiga saker vi har i åtanke i utvärderingen är om det kommer att hjälpa majoriteten av våra kunder, samt om det går i linje med vår plan eller roadmap för produkten framåt. Detta då vi behöver arbeta efter en viss standard i våra produkter.
Något vi inte ändrat är nyhetsuppdateringarna. Vid varje uppdatering/ny release hittar ni merparten av dessa i ett antal olika kanaler. Förverkligas ett önskemål kan ni hitta den informationen via nyhetsfliken i forumet och även via frågetecknet direkt i produkten. Via frågetecknet i produkten har vi även möjlighet att tagga upp nyheter/funktionalitet som faktiskt är kundönskemål - en väldigt härlig funktion tycker jag personligen!
Jag önskar er en fin torsdag 🙂
/Agnes
... Visa mer